Om att tänka utanför boxen.

Vi firade andra advent med att ligga under filt och titta på von triers feel-good-film antichrist. det var andra gången jag såg den och om någon till äventyrs tror att jag hade längtat efter att få uppleva den värsta självstympningsscenen igen kan jag meddela att så inte var fallet. den här gången visste jag dock vad som komma skulle och kunde dyka ner bakom hans rygg lagom till att saxen kom fram. förhoppningsvis klarar jag mig nu ifrån det månadslånga trauma som följde mig efter första gången jag såg filmen. vi var dock rörande överens om en sak: charlotte gainsbourgs rollkaraktär är "förvånansvärt påhittig för att vara helt mental". hennes lilla hyss med vad-det-nu-är-för-järngrej-som-hon-skruvar-fast i dafoes ben är ju inget annat än kreativt tänkande. men så är hon ju någon form av forskare också och vi akademiker kan ju sån´t där.

Utanför glasfasaderna är det nollgradigt och jag kan svära på att vinterns  första riktiga snöfall kommer snart. och precis som räven väser känns det i min kropp.

chaos reigns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar