Om att vänta på att inte vänta.

Väl hemma har de nya skivorna anlänt i brevlådan och jag får lyssna på iron & wine och tänka på gamla döda ekar medan jag diskar vinglasen från den fantastiska onsdagskvällen. tidigare på dagen har jag spenderat arbetstiden med att sätta häftstiften i olika formationer på anslagstavlan och fundera på sätt att kunna gå hem från jobbet jättetidigt. finner såklart inga förrän klockan halv fyra. dödsångest och nervknaster. jag önskar enbart att kunna ligga på sofflocket och läsa ajvide en hel dag. 

På natten vaknar jag av att j ligger och gnyr och undrar givetvis vad som drabbat honom tills jag förstår att han sover. går på toaletten där kranen droppar trots att den är sprillans ny. golvet är iskallt och jag önskar att jag kunde stänga av alarmet på telefonen och sova så länge jag vill. gå upp och sätta på raggsockor och kaffe, läsa ajvide på sofflocket hela dagen tills min kärlek kommer hem. så blir det inte och jag tar istället sällskap av mr beam igen, på väg till kontoret.

Jag vill ha semester. jag vill göra något jag vill. jag vill ligga på sofflocket och läsa ajvide hela dagen. jag vill skriva igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar