Om nytt trä och gårdskojor.

Vi har flyttat. utanför gårdshuset är det arbetsplats, kärleken köper nya skor vilket är dumt. det är leråker utanför porten. men den börjar torka upp. klockan 07 varje morgon drar de igång slagborrarna. jag vaknar varje morgon med mina ben pressade mot hans. det är kallt i vår lägenhet, men fint. och varje gång han kommer in genom dörren blir jag lite förvånad över att vi faktiskt ses varje dag. nu.

Jag ville bara rapportera det. att vi bygger bo i gårdshuset där parketten börjar kännas lite som hemma. jag har ingen uppkoppling än och knappt täckning på mobilen så nära marken med alla hus runtomkring. men jag lever. vi lever. och snart skall jag gå hem till vårt hem och vänta på att kärleken kommer hem med min nya dator som han skulle hämta upp efter jobbet.

Och snart, snart, hoppas jag på att få träffa mina vänner igen. jag är utsvulten kanske mest och endast på den punkten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar