Om att få vara plump bland demoner.

Majmitt och det förfasas över von triers presskonferens! stoppa pressarna, tänk om han är nazist tänk om tänk om vad gör vi då när vi skall plocka upp jag är kulturell-skylten och vifta med för att vi så gärna vill gilla von trier, men tänk om han är nazist tänk om tänk om eller var det ett skämt tänk om det inte var ett skämt var det ett skämt? tänk om det inte var ett skämt vad gör vi då och varför sa han sådär varför hur kunde han?! så snart något uttalas som inte är pk måste kastruller kastas över huvuden och slås på med slev. herregud och gudarsskymning, sådant skämtar man inte om! jag vill vrida mig ur lakanen och lägga mig på golvet och snurra in mig i en kokong, humma surrljud mot parketten men jag fortsätter att läsa i boken istället. my gosh, my gee, take a pill baby. 

inte undra på att folk går omkring som spända pianotrådar och gräver djupare gropar för depressionen att landa i när man så fort man vistas bland andra måste ha tillgång till det där manuset som, om det följs, visar att man är en bra människa med rätta tankar och känslor och framförallt, en människa som säger de rätta sakerna och inte det som är felfelfel; här är mallen lycka till! och en glädjens spark i baken. det handlar såklart mindre om von trier än om samhället och samlivet i stort men egentligen handlar det inte om någonting, men kanske också om allt på samma gång. förresten vill jag gärna se nya von trier-filmen. antichrist lämnade mig med skamliga avtryck på hornhinnan, det uppskattades.


Majmitt och jag har svårt för att somna varje kväll. som att oron i själen liksom spiller över i övertrötta ögon och repellerar allt som kallas r.e.m. tankearior och domedagsprofetior som ständiga följeslagare, får det vara en kopp thé eller föredrar du kaffe? jag har väl aldrig varit lätt att bli vän med. tur då att demoner och vintervålnader aldrig har varit sådana som  väntar på en inbjudan innan de knackar på dörren. och det här med besökstider, ja det skiter de blanka fan i.

Majmitt och hudnära skapar åtminstone en tidsfrist i själen, som ett lugn som tidvist kastar mjuka skuggor som skydd mot solen. när jag skall somna med hakan mot hans ryggrad undrar jag hur man kan tänka tre tankar på samma gång utan att de krokar i varandra. utan att de flätar samman sina lemmar tills man inte kan skilja den ene från den andre. jag somnar innan jag kommer fram till om det är möjligt.

Ikväll skall vi på spelning med glasvegas. det känns mest som att det skall göras. jag längtar mer till imorgon då jag änteligen skall få se okkervil river. med min finaste i källaren. det var en present från mig. jag får en sådan ljuvlig ångest av will sheffs röst. det är mina demoners present till mig.  

spelar de red skall jag höja glaset till skyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar