Om nattgångare.

Jag vaknar efter ännu en sömnlös natt. som att jag i gränslandet inte vet var jag skall lägga tankarna. istället för att kunna somna ligger jag och lyssnar på huset, vi har en star wariansk gångare på våningen ovanför. hälarna först, dampdampdamp. jag har alltid undrat varför gångare springer så mycket. mekaniskt kryssande mellan punkter jag inte känner till.

Ljudet stör mig inte särskilt. det är det där med tankarna som håller mig vaken. krypet under skinnet. jag har inga hyllor att lägga saker på där bakom hjärnbark och för mycket utväxt. så jag stressar fast jag egentligen inte behöver, jag är ju ledig. men stressen är likväl där ändå, förväntansviskar och tänker på förstörda dagar. jag vaknar när klockan ringer. ännu en sömnlösnatt. går till tvättstugan med luva i regnet.

aldrig stavas aldrig med två l. alltid stavas alltid med. 

Tänk om det kommer ord idag. det skulle rädda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar