Om kullerstensben och aprilväta.

Så istället för att ligga hemma och vara sjuk, vilket jag var, eller gå och tvätta, vilket jag skulle, följde jag med och drack öl på tisdagen, sådär som de traditionellt gör. säga vad man vill om det, men finast är ändå att gå i duggregn i våra nya kvarter med honom bredvid. jag hoppas det blir mer av det, nu när våren faktiskt är här även om minst ett till snöfall borde komma innan den spricker på riktigt. det gör det alltid; kommer ett till snöfall.

Onsdag och jag vrider och vänder på kalendern i hopp om att det mirakulöst skall uppstå fler röda dagar. flygbiljetternas priser varierar per dag och sekund och det blir så himla dyrt. det är helt enkelt inte gjort för att man skall kunna improvisera sig till en impulsiv handling. men jag vill verkligen att vi åker snart, han och jag. till montparnasse och dess gränder.


De säger att paris är vackrast på våren.

2 kommentarer:

  1. paris är underbart om våren, helt underbart.
    hoppas ni kommer iväg och får insörpla all njutning.

    SvaraRadera
  2. hoppas hoppas jag med! men blir det inte snart blir det sen, och sen är inte alltid fy skam heller, bara ibland.

    SvaraRadera