Om meddelanden från andra världar.

Jag hittade ett meddelande i en bok som var hennes. jag hade helt glömt bort att det var där hon skrev det, i den boken, just den kvällen. jag hade inte glömt kvällen som sådan, men att hon skrev det hade jag glömt och att det var just i den där boken hade jag glömt. men jag vet att hon skrev det medan jag pratade i telefon med någon som hon och jag just suttit och pratat om och så hade han ringt. vi var inte mer än nitton och vi satt i mitt flickrum som alltid och rökte, drack latte.

Nu när jag såg meddelandet med hennes handstil där på titelbladet i boken tycktes allt så självklart. hur vi var då, hur vi liksom gjorde allt tillsammans och delade alla viktiga känslor som om de vore våra och inte hennes eller mina. och det blev så slående att boken hon skrivit meddelandet i är skriven av unni drougge, som då var vår husgudinna.


han vill att du skall komma dit.
jag skall snart åka hem ju, poängtera det!

två meningar från en annan värld. få saker sätter sig så i bröstbenet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar