Om den ljungströmska klockan.

Jag träffade olle ljungström inatt.
ja, givetvis i en dröm. 
det är storslaget på två sätt. 
det ena, att jag fick träffa olle ljungström. 
det andra, att jag faktiskt drömde för första gången på länge.

olle ljungström gick och såg bister ut. 
jag gick och lyssnade på olle ljungström. 
jag skyndade fram och tog mina hörlurar från öronen och tryckte dem mot olle ljungströms öra utan att säga ett ord. 
sedan slog vi följe ett slag, i tyst samförstånd.

Det kan innebära två saker. 
det ena, att musik är något man kan ta till i de flesta situationer.
det andra, att jag lyssnat alldeles för mycket på olle ljungström den senaste tiden.

Mest betyder det att jag lyckades sova en timme 
mer än fyra-fem inatt.

och det är det mest betydande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar