Om text här titta här.

Jonas Hassen Khemiri har skrivit en fin text om sin mormor och alltings skörhet. jag måste erkänna att jag inte är en av dem som lovprisat hans böcker (fast jag har i ärlighetens namn bara läst en), men den här texten var finare än jag trodde att den skulle vara när jag klickade in på den.

Jag är lite kluven till den publicerade bilden dock. texten hade stått sig alldeles utmärkt utan den. jag har lite svårt för det här med att hänga ut människor med bild här titta här! men för att inte fastna i sådana moraliska dilemmatankar väljer jag att tro att hassen khemiri själv är övertygad om att det är helt i sin rätt att publicera en bild på sin mormor och att han själv väljer om han vill publicera en bild på sin mormor eller inte för det är trots allt hans mormor och inte min det handlar om. min mormor är död sedan 1986. efter hennes begravning sprang jag och min bror ut ur kyrkan och lekte på kyrkogården som att inget hade hänt. vi hade genast glömt den sorgsna stämningen och tårarna i kyrkan. att mormor är död är död kommer aldrig tillbaka. det var lättare när man var liten. jag har bilder på min mormor men ingen digital. även om jag hade det hade jag nog inte publicerat en bild på min mormor här. inte för att jag tror att min mormor skulle ha någonting emot det, snarare av den enkla anledning att det här inte handlar om min mormor. alls. jag vet inte varför jag tog upp min mormor. läs texten istället:

http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/mormors-mitsubishi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar