Om det jag samlar på.

Först hade jag tänkt att skriva om saker som skrämmer mig. om saker som vrider sönder själen som en gammal sur disktrasa och gör att hela världen rämnar. men så tänkte jag att dessa saker förföljer mig varje dag och varje kväll när jag skall sova. ibland väcker gastarna mig om natten när jag väl lyckats somna. markplansdjävlar och vintervålnader. då är det kanske bättre att skriva om saker som gör mig glad istället. om saker som jag samlar på. sådana här saker:

... det där absintgröna som lyser igenom duken på dardels ”visit hos excentrisk dam” när man ser den i verkliga livet och att jag kanske får se det ljuset igen i oktober.
... och det där trumljudet som för en sekund studsar mellan öronen i cocorosies ”werewolf”.
... och människor som är kvar trots forna stormar och helvetesgap.
... och snusen direkt efter gymmet.
... och de få men fina vänner som jag kan dela ord av alla möjliga och omöjliga sorter med.
... och kalla ölen mitt i veckan fast man inte får.
... och att äntligen känna inspirationen att göra musik igen.
... och känslan av upprymdhet när orden rinner ut genom fingrarna.
... och rynkorna som uppträder kring hans ögon och mun när han skrattar.
... och katterna på vinden.

sådana saker.

2 kommentarer: