Om kaffebryggaren.

Det sägs att det är juldagen anno 2010 och om mindre än en vecka läggs det här året även det till samlingarna i byrålådan. jag hasar runt i lägenheten med bara fötter och gör ingenting. hade jag haft en gammal klocka som tickade högt hade jag lyssnat på den, men jag har ingen gammal klocka som tickar högt och det här är ingen bergman-film.

Istället ligger jag i timmar och spelar cocorosie på youtube. tänker att bara en till, sedan något viktigt, något jag kan ta på. men det känns inte som att det finns något viktigare att göra och alla är borta över helgen så jag kan inte ens koncentrera mig på att ha dåligt samvete över att jag inte umgås.

Televisionen är på som en bakgrund men jag kan inte koncentrera mig på den heller, inte när jag är ensam. som ett flimrande fönster. kastar getögat, tänker på annat, tänker inte alls. som att stirra på rutan men se något helt annat än vad som faktiskt är på. cheers, thanksalot. ibland ser jag ingenting. ibland väljer jag att bara blunda.

Jag skall dricka kaffe och jag tror att jag skall ha socker i. just idag skall jag nog ha socker i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar