Om 49 kvm.

Det faller snöregn utanför fönstret på sjunde våningen. sådär sidleds, uppochner. nya professorn kommer in; tycker vi har "cozy" på vårt kontor. det beror givetvis på min röda glaslampa. den jag fick av solan, som jag har släpat med från torpet. torpet. 

det är sista månaderna där nu.

Han skickar en bild till min telefon. jag står i kaffekö, vinterkappa, mössa, halsduk. "våra materialval" står det under. våra. och det är klinkers och väggfärg och parkett och nu är det officiellt. när februarinerverna gör sig påminda skall vi flytta in i vår nya lägenhet på söder. på söder, ett stenkast från medborgarplatsen. på markplan skall vi pressa in allt vi äger och har på en öppen planlösning om 49 kvm. han och jag. jag och han.

och för första gången skall jag fly min barndoms stad på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar